Diari de lectura. El quadern gris (11)

29 de nov. 2011 0 comentaris
Assistents: 20
Temps de lectura: 50 minuts
Temps: Bon temps, no plou, ni fa fred, tot i ser finals de novembre



Cita. Del 14 d'agost: ...és molt més difícil descriure que opinar. Infinitament més. En vista de la qual cosa tothom opina.
 
Lectura. Avui hem llegit els dies 10, 14, 15, 17, 19 i 22 d'agost de 1918 i hem ensumat la llarga entrada del dia 23. Per sort Josep Pla dedica la major part del seu talent a descriure i així podem trobar i llegir escenes tan entranyables, clares i suggeridores com el dia de la festa de la Mare de Déu d'agost, l'expectació del llarga vista del senyor Joanola o la descripció del costum del jovent d'anar a berenar pel voltants del poble.

Les pastilles que van fer famosa la farmàcia del senyor Joanola, oriund de Palafrugell


Portem un bon ritme de lectura. Avui hem dedicat la primera estona de la sessió a donar la noticía del premi que ha guanyat la Salut, una de les lectures més entusiastes del grup. La notícia la trobareu a El9Nou i les fotos de l'acte, aquí. Moltíssimes felicitats!!


L'autor. El món segons Pla: Petit fragment d’una estupenda conversa que Salvador Pániker va mantenir amb Josep Pla l’any 1965 al Mas Llofriu. Va ser publicada al llibre Conversaciones en Cataluña (1979). La Vanguardia va reproduir un extracte de la conversa l’any 1997, el trobareu a la pàgina Lletres.










"Pla dice de sí mismo que él no es un literato, sino simplemente un payés que escribe.
(...)
¿Usted ha tenido dinero alguna vez?
–Yo no tengo nada. Esta casa, hasta hace quince días, era de mi madre. Pero como soy soltero y mi hermano es viudo sin hijos, tampoco ahora podemos hacer nada... Yo soy lo que se dice un "hereu gravat" [...].
Me parece que usted dispone de una dimensión contemplativa.
–Y solitaria. Soy solitario y contemplativo, poco aficionado a hablar con la gente.
Pero es un conversador extraordinario.
–Yo no sé nada de nada. Me gustaría saber cómo se las ingenian estos profesores que no tienen nada qué decir y que no paran de hablar, y que encima viven de lo que hablan. Es un curioso misterio todo esto. ¿No le parece a usted? Es como los médicos que solamente utilizan la penicilina. No va muy bien el mundo. Con esta leyenda de que todos somos iguales se cree que el mundo marchará, y la verdad es que hay muy poca gente que de verdad sepa algo real. Llegará un momento en que la gente sabrá manipular un complicado mecanismo, pero no sabrá encender un fuego"



 
 
PrestaShop themes