Diari de lectura. El quadern gris (28)

15 de maig 2012 0 comentaris
Assistents: 15
Temps de lectura: 45 minuts
Capítols llegits: 7 d'abril i 24 i 25 de març de 1919
Temps: Caloreta, dia clar.

Avui hem llegit una mica menys de l'habitual, hem fet una entrada molt llarga, la del 7 d'abril, en la què Pla ens parla del treball, com a oficial de secretaria, a la Societat Sportiva Pompeia, societat per a gent de casa bona. Les entrades de març es feien ressò, encara, de la vaga general sorgida per l'incompliment, per part de la patronal, de les condicions que feren acabar la vaga de la Canadenca

Hem acabat abans per intentar veure les fotos del viatge a Palafrugell en la supertele que ens han instal·lat a la sala de lectura, però -oh!- no ho hem aconseguit.

Us deixo, doncs, més fotos del viatge. A més de visitar, passejar i menjar, també vam llegir... i escoltar.







Lectures de fragments de Josep Pla a l'entorn del Far de sant Sebastià.


 La carretera de Sant Sebastià esdevingué un pretext de magnífics descobriments quotidians. Un dia, sense saber com, em vaig trobar amb un llapis i un quadern a la mà. Vaig començar a posar adjectius darrera de cada pineda, de cada camp, de cada tros de mar. Vaig tractar d’escriure els sentiments que em produïa la visió de la terra diversa i de la blava mar escampada. Cada vegada que començava aquests exercicis estava dominat per una efusió ideal. No m’enamoraré mai tant de cap deessa, ni de cap melodia, com em vaig enamorar d’aquelles coses.


 
PrestaShop themes